FAQ Verzenden en retourneren
Wat is de verzend- en verwerkingstijd voor bestellingen in België?
Let op, wij zijn in verlof t.e.m. 20 juni. Bestellingen geplaatst vanaf 21 mei worden pas verwerkt en verzonden na ons verlof!
Wij bieden GRATIS verzending vanaf €75.
Verzendtarieven:
Pakket naar een pakketpunt (Bpost) - €4,95
Pakket voor thuislevering (Bpost)- €5,95
Verwerkingstijd:
- Producten uit onze seizoenscollectie zijn op voorraad en kunnen binnen de 1-2 werkdagen na bestelling op de post.
- Producten uit onze vaste collectie zijn niet altijd onmiddellijk voorradig en kunnen een iets langere verwerkingstijd vragen van 2-4 werkdagen.
- Gepersonaliseerde items vragen omwille van de personalisatie ook een verwerkingstijd van 2-4 werkdagen.
- Voor een product volledig op maat wordt er een levertermijn afgesproken.
De levertijd (nadat het pakketje op de post werd gedaan) bedraagt gemiddeld 1-2 werkdagen.
Wat is de verzend- en verwerkingstijd voor bestellingen in Nederland?
Let op, wij zijn in verlof t.e.m. 20 juni. Bestellingen geplaatst vanaf 21 mei worden pas verwerkt en verzonden na ons verlof!
Het verzendtarief naar een Nederlands thuisadres bedraagt €9,95.
Wij bieden GRATIS verzending vanaf €120.
De pakketjes worden verzonden met PostNL.
Verwerkingstijd:
- Producten uit onze seizoenscollectie zijn op voorraad en kunnen binnen de 1-2 werkdagen na bestelling op de post.
- Producten uit onze vaste collectie zijn niet altijd onmiddellijk voorradig en kunnen een iets langere verwerkingstijd vragen van 2-4 werkdagen.
- Gepersonaliseerde items vragen omwille van de personalisatie ook een verwerkingstijd van 2-4 werkdagen.
- Voor een product volledig op maat wordt er een levertermijn afgesproken.
De levertijd (nadat het pakketje op de post werd gedaan) bedraagt gemiddeld 1-2 werkdagen.
Worden er ook pakketjes verzonden naar andere EU-landen?
Let op, wij zijn in verlof t.e.m. 20 juni. Bestellingen geplaatst vanaf 21 mei worden pas verwerkt en verzonden na ons verlof!
Wij verzenden ook pakketjes naar bepaalde EU-landen.
Verzendtarieven andere landen:
- Duitsland - DPD - €9,95
- Luxemburg - DPD - €8,95
- Denemarken - DPD - €14,95
- Frankrijk - POSTNL - €11,95
- Italië - DPD - €14,95
- Oostenrijk - DPD - €14,95
- Polen - DPD - €14,95
- Spanje - Mondial Relay - €14,95
- Portugal - Mondial Relay - €14,95
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Let op, wij zijn in verlof t.e.m. 20 juni. Bestellingen geplaatst vanaf 21 mei worden pas verwerkt en verzonden na ons verlof!
Ophalen kan altijd na afspraak in Assenede of Kaprijke (Oost-Vlaanderen) en is GRATIS.
We vragen wel steeds om te bestellen via de website en de betaling uit te voeren. Dan pas kan er afgehaald worden.
Wij contacteren u na het verwerken van de bestelling om een gepast tijdslot te bespreken voor afhaling.
Houd er rekening mee dat ook voor afhaling dezelfde verwerkingstijd geldig is als voor verzending.
Ik heb geen track en trace code ontvangen, wat nu?
Onze verzendlabels worden automatisch via onze webshop aangemaakt en gekoppeld aan het platform van de postdienst. Hierdoor wordt de informatie die u ingevuld heeft bij de bestelling automatisch mee overgenomen. Nadat een verzendlabel aangemaakt werd, krijgt u onmiddellijk door de post een mail toegestuurd met een track and trace code alsook krijgt u een mail van ons dat de bestelling verzonden werd.
Heeft u geen track and trace code ontvangen?
- Controleer of u een bevestigingsmail ontvangen heeft na het plaatsen van de bestelling. Heeft u deze niet ontvangen? Dan heeft u vermoedelijk een foutief e-mailadres ingevuld. Contacteer ons dan zo snel mogelijk zodat we de track and trace code kunnen verzenden naar het juiste mailadres. Wij zijn niet verantwoordelijk voor pakjes die niet geleverd of retour gestuurd worden omwille van het ingeven van foutieve gegevens.
- Kloppen alle gegevens die u invoerde? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de post om de track and trace code alsnog te verkrijgen.
- Wordt het pakket retour gestuurd omwille van het niet tijdig afhalen in het afhaalpunt of de automaat (omwille van welke reden dan ook), dan zijn wij helaas niet verantwoordelijk. Zie info bij "pakket retour gestuurd".
Dit kan u ook terugvinden in onze algemene voorwaarden die u accepteert bij het plaatsen van een bestelling via onze webshop.
Ik heb "verzending naar een pakketpunt" aangeduid maar ik wou eigenlijk thuislevering, wat nu?
Indien u als keuze "verzending naar een pakketpunt" opgeeft, dan wordt het pakket ook effectief naar een pakketpunt gestuurd. Dit kan niet meer gewijzigd worden aangezien onze labels automatisch aangemaakt worden via onze webshop en de gekozen verzendmethode. Indien u een thuisadres opgegeven heeft en geen pakketpunt naar keuze zal onze website automatisch een verzendlabel opmaken naar het dichtsbijzijnde pakketpunt. Indien u graag thuislevering wenst, dient u ook thuislevering aan te duiden. Verzending naar een pakketpunt aanduiden omdat dit goedkoper is, maar alsnog thuislevering wensen KAN NIET. Heeft u de foutieve methode aangeduid, contacteer ons nog op de dag dat u de bestelling plaatste zodat wij, na betaling van de eventueel resterende verzendkost, dit handmatig kunnen aanpassen! Kywi is niet verantwoordelijk voor het foutief aanduiden van de gewenste verzendmethode en het hierdoor al dan niet tijdig afhalen van het pakket.
Artikel gebroken tijdens het verzenden, wat nu?
Onze artikelen zijn duurzaam en schokbestendig maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er tijdens het verzendproces iets misgaat waardoor er een artikel gebroken of beschadigd aankomt. Meld dit binnen 48 na ontvangst van de bestelling! Je krijgt dan de optie voor een terugbetaling van het gebroken / beschadigde artikel of indien voor ons mogelijk, om een nieuwe toegestuurd te krijgen.
Wordt de melding pas na 48 uur gedaan dan beschouwen wij dit als een artikel dat gebroken werd tijdens het gebruik en zal er geen terugbetaling meer mogelijk zijn.
Ik heb mijn pakket niet tijdig afgehaald en deze wordt retour gestuurd. Wat nu?
Indien u kiest voor de verzending naar een pakketpunt of pakketautomaat is het uiteraard de verantwoordelijkheid van de koper om het pakketje tijdig af te halen. U krijgt meestal 5 dagen (bij een automaat) of 14 dagen (bij een pakketpunt) de tijd om het pakket af te halen. Dit kan u zien via de track en trace code die u van de post per mail ontvangt. Indien u, door omstandigheden het pakket niet zelf kunt afhalen, kan u deze laten afhalen door een familielid, buur...
Indien de klant het pakket niet tijdig afhaalt op het afhaalpunt of de levering weigert zonder geldige reden, behouden wij ons het recht om geen terugbetaling te doen. Een eventuele herverzending kan enkel na betaling van de bijkomende verzendkosten. Wij houden de track and trace zelf ook in de gaten en sturen een extra mail als herinnering wanneer de afhaaltermijn bijna verstreken is.
Let op, een herverzending kan pas voldaan worden als we het pakketje zelf terug ontvangen hebben. Komt het pakket om één of andere reden bij ons niet toe als retour, kunnen wij ook geen verdere oplossingen zoeken. Wij zijn immers niet meer verantwoordelijk. Neem voor de verdere opvolging contact op met de postdienst.
Dit kan u ook terugvinden in onze algemene voorwaarden die u accepteert bij het plaatsen van een bestelling via onze webshop.
Ik wil graag mijn bestelling retourneren, kan dit?
Artikelen die niet volgens uw wens zijn, kunnen binnen de 14 dagen na verzending van de bestelling als retour aangemeld worden.
Het volledige bestelbedrag van de teruggezonden artikelen wordt terugbetaald. De verzendkost wordt enkel terugbetaald indien alle artikelen teruggezonden werden. Werd slechts een deel teruggezonden, dan zal de verzendkost afgehouden worden.
De retourkosten zijn altijd voor rekening van de klant. Enkel wanneer er beschadigde artikelen bij het verzenden toekomen, komen wij hierin tussen.
Een artikel dat op “maat” gemaakt werd, is persoonlijk en kan NIET teruggestuurd worden.
Terug te sturen artikelen moeten onbeschadigd en ongebruikt zijn. Textielproducten mogen niet gebruikt en of gewassen zijn wanneer deze retour gestuurd worden. Indien Kywi dit wel vermoedt, dan zal een terugbetaling niet mogelijk zijn en zal je hiervan op de hoogte gesteld worden.
U dient het retourformulier steeds in te vullen en door te mailen en te voldoen aan de voorwaarden op het retourformulier om een terugbetaling te kunnen ontvangen.