FAQ - Veelgestelde vragen
Hoeveel bedraagt de verzendkost in België?
Verzending met zorg en aandacht
Onze handgemaakte producten zijn stuk voor stuk fragiel en verdienen een veilige reis naar jouw thuis.
Omdat onze artikelen groter en breekbaar zijn, kunnen ze helaas niet als brievenbuspost verzonden worden. Daarom versturen we ze via een betrouwbare pakketdienst, verpakt met liefde en duurzaam materiaal om ze optimaal te beschermen.
Verzendkosten:
- €4,95 naar een pakketpunt (Bpost)
- €5,95 thuisbezorgd (Bpost)
Wij raden aan om je pakket af te halen bij een pakketpunt voor een vlotte en voordelige levering.
Gratis verzending vanaf €50
Bestellingen vanaf €50 worden zonder extra kosten verzonden.
Bedankt voor je begrip en het vertrouwen in onze zorgvuldige afwerking!
Hoeveel bedraagt de verzendkost voor Nederland?
Verzending met zorg en aandacht
Onze handgemaakte producten zijn stuk voor stuk fragiel en verdienen een veilige reis naar jouw thuis.
Omdat onze artikelen groter en breekbaar zijn, kunnen ze helaas niet als brievenbuspost verzonden worden. Daarom versturen we ze via een betrouwbare pakketdienst, verpakt met liefde en duurzaam materiaal om ze optimaal te beschermen.
Verzendkosten:
- €9,95 (POSTNL)
Gratis verzending vanaf €75
Bestellingen vanaf €75 worden zonder extra kosten verzonden.
Bedankt voor je begrip en het vertrouwen in onze zorgvuldige afwerking!
Hoe lang duurt het vooraleer een pakje verzonden wordt?
Omdat elk stuk met de hand en veel liefde gemaakt wordt, vragen we om wat geduld.
Voor bestellingen die nog helemaal van 0 (op maat) gegoten worden (inclusief droogtijd, meerdere malen opschuren, sealen, kaarsen gieten, droogbloemenboeketten maken, eventueel personalisatie...) bedraagt de verwerkingstijd 5-7 werkdagen, verzendtijd inbegrepen. We verwerken de orders steeds in volgorde zoals we ze binnen krijgen.
Toch graag een item sneller thuis hebben? Wij bieden ook spoedlevering aan, aan een tarief van €4. De bestelling krijgt dan voorrang in de verwerking. Deze optie kan je kiezen bij het afrekenen.
Liever niet bijbetalen maar toch graag iets snel in huis voor een last-minute geschenk? We hebben ook een selectie van items op voorraad die sneller verzonden kunnen worden - deze worden doorgaans binnen 1-3 werkdagen geleverd. Let op dat je dan ook enkel items uit deze categorie besteld.
NIET ZEKER OF EEN PAKJE TIJDIG ZAL TOEKOMEN? MAIL ONS OF STUUR ONS GERUST EEN BERICHT OP SOCIALE MEDIA VOOR CORRECTE INFO!
Worden er ook pakketjes verzonden naar andere EU-landen?
Wij verzenden ook pakketjes naar bepaalde EU-landen.
Verzendtarieven andere landen:
- Duitsland - DPD - €9,95
- Luxemburg - DPD - €8,95
- Denemarken - DPD - €14,95
- Frankrijk - POSTNL - €11,95
- Italië - DPD - €14,95
- Oostenrijk - DPD - €14,95
- Polen - DPD - €14,95
- Spanje - Mondial Relay - €14,95
- Portugal - Mondial Relay - €14,95
Ik wil graag een artikel als geschenk geven, kan dit?
Ja, dit kan!
Wij bieden GRATIS een standaard verzendverpakking aan indien gewenst. Dit gaat om een inpakfolie, lint en Kywi sticker zodat u het item thuis mooi kan inpakken. Wenst u graag deze geschenkverpakking, noteer dan zeker bij de bestelling dat dit om een geschenk gaat (en noteer ook best welk item zodat we de grootte van de folie hierop kunnen aanpassen).
Wenst u een luxueuse verpakking, dit wil zeggen een mooi geschenktasje of cadeaubox? Dan kan je deze bijbestellen in onze categorie "geschenkverpakkingen".
Kan ik mijn bestelling afhalen?
Ophalen kan in Assenede of Kaprijke (Oost-Vlaanderen) en is GRATIS. Aangezien elke bestelling die geplaatst wordt veel werk vraagt, vragen we steeds om te bestellen via de website en de betaling uit te voeren om te voorkomen dat artikelen niet afgehaald worden. Pas betalen tijdens de afhaling kan dus NIET. Bedankt voor het begrip!
Afhalen in Assenede kan, na bevestiging dat de bestelling klaar is, steeds op woensdag (doorlopend van 10 tot 18u) of vrijdagnamiddag (van 13 tot 17u). Voor afhaling in Kaprijke dient steeds een moment afgesproken te worden. Geef gerust een seintje wanneer je van plan bent langs te komen, zodat we alles netjes voor je klaarzetten.
Passen de momenten in Assenede voor jou niet? Stuur ons gerust een mailtje om een ander moment af te stemmen.
Artikel gebroken tijdens het verzenden, wat nu?
Onze artikelen zijn duurzaam en schokbestendig maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er tijdens het verzendproces iets misgaat waardoor er een artikel gebroken of beschadigd aankomt. Meld dit binnen 48 na ontvangst van de bestelling! Je krijgt dan de optie voor een terugbetaling van het gebroken / beschadigde artikel of indien voor ons mogelijk, om een nieuwe toegestuurd te krijgen.
Wordt de melding pas na 48 uur gedaan dan beschouwen wij dit als een artikel dat gebroken werd tijdens het gebruik en zal er geen terugbetaling meer mogelijk zijn.
Ik wil graag mijn bestelling retourneren, kan dit?
Artikelen die niet volgens uw wens zijn, kunnen binnen de 14 dagen na verzending van de bestelling als retour aangemeld worden.
Het volledige bestelbedrag van de teruggezonden artikelen wordt terugbetaald. De verzendkost wordt enkel terugbetaald indien alle artikelen teruggezonden werden. Werd slechts een deel teruggezonden, dan zal de verzendkost afgehouden worden.
De retourkosten zijn altijd voor rekening van de klant. Enkel wanneer er beschadigde artikelen bij het verzenden toekomen, komen wij hierin tussen.
Een artikel dat op “maat” gemaakt werd (aanvraag eigen creatie op maat / aanpassingen) of dat gepersonaliseerd* werd is persoonlijk en werd dus speciaal op maat na bestelling bedrukt. Bedrukkingen houden wij nooit op voorraad omwille van te specifieke artikelen voor algemene verkoop. Deze kunnen hierdoor NIET teruggestuurd worden omdat deze dus niet (onmiddellijk) verkoopbaar meer zijn achteraf. U kan dus het bestelbedrag hiervan NIET terugvragen.
* Dit zijn artikelen die bedrukt worden met een tekst na de bestelling van het artikel. Dit is geldig voor alle bedrukkingen, ook deze voor mama's, juffen, meters ... met of zonder specifieke naam, zeker wanneer deze artikelen seizoensgebonden zijn vb. moederdag, einde schooljaar... en dus niet meer (onmiddellijk) verkoopbaar zijn
Terug te sturen artikelen moeten onbeschadigd en ongebruikt zijn. Textielproducten mogen niet gebruikt en of gewassen zijn wanneer deze retour gestuurd worden. Indien Kywi dit wel vermoedt, dan zal een terugbetaling niet mogelijk zijn en zal je hiervan op de hoogte gesteld worden.
U dient het retourformulier steeds in te vullen en door te mailen en te voldoen aan de voorwaarden op het retourformulier om een terugbetaling te kunnen ontvangen.
Ik heb geen track en trace code ontvangen, wat nu?
Onze verzendlabels worden automatisch via onze webshop aangemaakt en gekoppeld aan het platform van de postdienst. Hierdoor wordt de informatie die u ingevuld heeft bij de bestelling automatisch mee overgenomen. Nadat een verzendlabel aangemaakt werd, krijgt u onmiddellijk door de post een mail toegestuurd met een track and trace code alsook krijgt u een mail van ons dat de bestelling verzonden werd.
Heeft u geen track and trace code ontvangen?
- Controleer uw SPAM-folder in uw mailbox.
- Controleer of u een bevestigingsmail ontvangen heeft na het plaatsen van de bestelling. Heeft u deze niet ontvangen? Dan heeft u vermoedelijk een foutief e-mailadres ingevuld. Contacteer ons dan zo snel mogelijk zodat we de track and trace code kunnen verzenden naar het juiste mailadres. Wij zijn niet verantwoordelijk voor pakjes die niet geleverd of retour gestuurd worden omwille van het ingeven van foutieve gegevens.
- Kloppen alle gegevens die u invoerde? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de post om de track and trace code alsnog te verkrijgen.
- Wordt het pakket retour gestuurd omwille van het niet tijdig afhalen in het afhaalpunt of de automaat (omwille van welke reden dan ook), dan zijn wij helaas niet verantwoordelijk. Zie info bij "pakket retour gestuurd".
Dit kan u ook terugvinden in onze algemene voorwaarden die u accepteert bij het plaatsen van een bestelling via onze webshop.
Ik heb "verzending naar een pakketpunt" aangeduid maar ik wou eigenlijk thuislevering, wat nu?
Indien u als keuze "verzending naar een pakketpunt" opgeeft, dan wordt het pakket ook effectief naar een pakketpunt gestuurd. Dit kan niet meer gewijzigd worden aangezien onze labels automatisch aangemaakt worden via onze webshop en de gekozen verzendmethode. Indien u een thuisadres opgegeven heeft en geen pakketpunt naar keuze zal onze website automatisch een verzendlabel opmaken naar het dichtsbijzijnde pakketpunt. Indien u graag thuislevering wenst, dient u ook thuislevering aan te duiden. Verzending naar een pakketpunt aanduiden omdat dit goedkoper is, maar alsnog thuislevering wensen KAN NIET. Heeft u de foutieve methode aangeduid, contacteer ons nog op de dag dat u de bestelling plaatste zodat wij, na betaling van de eventueel resterende verzendkost, dit handmatig kunnen aanpassen! Kywi is niet verantwoordelijk voor het foutief aanduiden van de gewenste verzendmethode en het hierdoor al dan niet tijdig afhalen van het pakket.
Ik heb mijn pakket niet tijdig afgehaald en deze wordt retour gestuurd. Wat nu?
Indien u kiest voor de verzending naar een pakketpunt of pakketautomaat is het uiteraard de verantwoordelijkheid van de koper om het pakketje tijdig af te halen. U krijgt meestal 5 dagen (bij een automaat) of 14 dagen (bij een pakketpunt) de tijd om het pakket af te halen. Dit kan u zien via de track en trace code die u van de post per mail ontvangt. Indien u, door omstandigheden het pakket niet zelf kunt afhalen, kan u deze laten afhalen door een familielid, buur...
Indien de klant het pakket niet tijdig afhaalt op het afhaalpunt of de levering weigert zonder geldige reden, behouden wij ons het recht om geen terugbetaling te doen. Een eventuele herverzending kan enkel na betaling van de bijkomende verzendkosten. Wij houden de track and trace zelf ook in de gaten en sturen een extra mail als herinnering wanneer de afhaaltermijn bijna verstreken is.
Let op, een herverzending kan pas voldaan worden als we het pakketje zelf terug ontvangen hebben. Komt het pakket om één of andere reden bij ons niet toe als retour, kunnen wij ook geen verdere oplossingen zoeken. Wij zijn immers niet meer verantwoordelijk. Neem voor de verdere opvolging contact op met de postdienst.
Dit kan u ook terugvinden in onze algemene voorwaarden die u accepteert bij het plaatsen van een bestelling via onze webshop.