Algemene voorwaarden

Identiteit ondernemer

Kyana Van Laere, eigenares Kywi

Weverstraat 21, 996O Assenede

KVK: 1001073949

Contact: kywi.gifts@gmail.com

 

Voorwaarden

De volgende voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen bij Kywi.

Bij het plaatsen van een bestelling via de website verklaart u met deze voorwaarden akkoord te gaan en zelf verantwoordelijk te zijn over uw aankoop. Kywi behoudt zich het recht om de voorwaarden en de inhoud van de website en sociale media regelmatig te wijzigen en/of aan te vullen.

 

Aansprakelijkheid

Alle producten die via de webshop verkocht worden door Kywi worden zo duidelijk mogelijk weergegeven op foto en omschreven (alsook de details zoals de productgrootte). Mocht er zich toch een fout voordoen of de kleurt wijkt een beetje af, dan kan Kywi hier niet aansprakelijk voor gesteld worden.

Kywi kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade voortvloeiend uit het (verkeerd) gebruik van producten die worden aangeboden via de webshop. 

 

Prijzen

De prijzen op de offertes en de webshop zijn steeds in euro, inclusief 21% btw en exclusief verzendingskosten.

De prijzen van de artikelen gelden steeds per stuk, tenzij anders vermeld. 

 

Bestellen

Wanneer een bestelling geplaatst wordt, komt een overeenkomst tot stand.

Elk artikel op de webshop is handwerk en kan daardoor iets afwijken van de versie op foto. Een lichte afwijking in kleur of vorm valt dus niet onder een "gebrekig" artikel en kan niet worden terugbetaald.

Indien een artikel niet meer in voorraad is of indien de levertijd afwijkt wordt u hier zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht.

 

Betalingen

Betalingen gebeuren volledig beveiligd via "Mollie". 

Het te betalen eindbedrag betreft het volledige aankoopbedrag + eventuele bijkomende verzendkosten.

De bestelling is pas definitief van zodra het gefactureerde bedrag op de rekening van Kywi staat.

Indien het gefactureerde bedrag niet binnen de 14 dagen na factuurdatum betaald is, wordt de bestelling geannuleerd.

 

Gepersonaliseerd artikel

Een gepersonaliseerd artikel is persoonlijk en kan NIET geretourneerd worden.

Bij het ingeven van een bepaalde tekst of naam, is de klant zelf verantwoordelijk voor eventuele fouten hierin. Indien de info niet correct doorgegeven werd en er een fout in een naam of tekst staat van het definitieve ontwerp, dan is Kywi hiervoor niet aansprankelijk.

 

Verzendkosten en levertermijn.

De verzendkosten komen er bij het afronden van de bestelling bij. De tarieven hiervan kan u steeds raadplegen onder de sectie "verzenden en retourneren". Ook de levertermijn (nadat pakketje op de post gedaan werd) kan u hier terugvinden.

De verwerkingstermijn van elke bestelling bedraagt momenteel 3-5 werkdagen. Let op, dit komt bovenop de levertermijn. U dient de artikelen dus tijdig te bestellen!

Wanneer een bestelling geplaatst werd en dit één of meerder artikelen bevat die op maat gemaakt zijn (vb. personalisatie) is dit na bestelling DEFINITIEF en kan deze NIET MEER geannuleerd worden omwille van de verwerkings- en of levertermijn wanneer deze voldoet zoals we aangeven in onze voorwaarden. Wij kunnen dan ook geen terugbetaling meer doen van deze artikelen.

Indien u een bestelling graag vóór een bepaalde datum wil ontvangen en u twijfelt omwille van de verwerkings- en of levertermijn of dit haalbaar is, informeer dan eerst even bij ons! Dit kan via mail of onze sociale media kanalen.

 

Verzending naar een pakketpunt

Indien u als keuze "verzending naar een pakketpunt" opgeeft, dan wordt het pakket ook effectief naar een pakketpunt gestuurd. Dit kan niet meer gewijzigd worden aangezien onze labels automatisch aangemaakt worden via onze webshop en de gekozen verzendmethode! Indien u een thuisadres opgegeven heeft en geen pakketpunt naar keuze zal onze website automatisch een verzendlabel opmaken naar het dichtsbijzijnde pakketpunt. Indien u graag thuislevering wenst, dient u ook thuislevering aan te duiden. Verzending naar een pakketpunt aanduiden omdat dit goedkoper is, maar alsnog thuislevering wensen KAN NIET. Heeft u de foutieve methode aangeduid, contacteer ons nog op de dag dat u de bestelling plaatste zodat wij, na betaling van de eventueel resterende verzendkost, dit handmatig kunnen aanpassen!  Kywi is niet verantwoordelijk voor het foutief aanduiden van de gewenste verzendmethode en het hierdoor al dan niet tijdig afhalen van het pakket. 

 

Geen track and trace code ontvangen.

Onze verzendlabels worden automatisch via onze webshop aangemaakt en gekoppeld aan het platform van de postdienst. Hierdoor wordt de informatie die u ingevuld heeft bij de bestelling automatisch mee overgenomen. Nadat een verzendlabel aangemaakt werd, krijgt u onmiddellijk door de post een mail toegestuurd met een track and trace code alsook krijgt u een mail van ons dat de bestelling verzonden werd. 

Heeft u geen track and trace code ontvangen?

  • Controleer of u een bevestigingsmail ontvangen heeft na het plaatsen van de bestelling. Heeft u deze niet ontvangen? Dan heeft u vermoedelijk een foutief e-mailadres ingevuld. Contacteer ons dan zo snel mogelijk zodat we de track and trace code kunnen verzenden naar het juiste mailadres. Wij zijn niet verantwoordelijk voor pakjes die niet geleverd of retour gestuurd worden omwille van het ingeven van foutieve gegevens.
  • Kloppen alle gegevens die u invoerde? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de post om de track and trace code alsnog te verkrijgen. Wij zijn hiervoor niet verantwoordelijk aangezien de informatie bij ons correct doorgegeven is.
  • Wordt het pakket retour gestuurd omwille van het niet tijdig afhalen in het afhaalpunt of de automaat (omwille van welke reden dan ook), zijn wij helaas niet verantwoordelijk. Zie info bij "pakket retour gestuurd".

 

Pakket retour wegens niet tijdig afhalen

Indien u kiest voor de verzending naar een pakketpunt of pakketautomaat is het uiteraard de verantwoordelijkheid van de koper om het pakketje tijdig af te halen. U krijgt meestal een week (bij een automaat) of 14 dagen (bij een pakketpunt) de tijd om het pakket af te halen. Dit kan u zien via de track en trace code die u van de post per mail ontvangt. Indien u, door omstandigheden het pakket niet zelf kunt afhalen, kan u deze laten afhalen door een familielid, buur...

Indien de klant het pakket niet tijdig afhaalt op het afhaalpunt of de levering weigert zonder geldige reden, behouden wij ons het recht om geen terugbetaling te doen. Een eventuele herverzending kan enkel na betaling van de bijkomende verzendkosten. Wij houden de track and trace zelf ook in de gaten en sturen een extra mail als herinnering wanneer de afhaaltermijn bijna verstreken is. 

Let op, een herverzending kan pas voldaan worden als we het pakketje zelf terug ontvangen hebben. Komt het pakket om één of andere reden bij ons niet toe als retour, kunnen wij ook geen verdere oplossingen zoeken. Wij zijn immers niet meer verantwoordelijk. Neem voor de verdere opvolging contact op met de postdienst.

 

Retourvoorwaarden

Artikelen die niet volgens uw wens zijn, kunnen binnen de 14 dagen na verzending van de
bestelling als retour aangemeld worden. Het volledige bestelbedrag van de teruggezonden
artikelen wordt terugbetaald.
De retourkosten zijn altijd voor rekening van de klant. Enkel wanneer er beschadigde artikelen bij het verzenden toekomen, komen wij hierin tussen.
Een artikel dat op “maat” gemaakt werd én een mystery box, is persoonlijk en kan NIET teruggestuurd
worden.
Terug te sturen artikelen moeten onbeschadigd en ongebruikt zijn. Textielproducten mogen
niet gebruikt en of gewassen zijn wanneer deze retour gestuurd worden. Indien Kywi dit wel
vermoedt, dan zal een terugbetaling niet mogelijk zijn en zal je hiervan op de hoogte gesteld
worden.

 

Beschadigde artikelen

Onze artikelen zijn duurzaam en schokbestendig maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er tijdens het verzendproces iets misgaat waardoor er een artikel gebroken of beschadigd aankomt. Meld dit binnen 48 na ontvangst van de bestelling, inclusief een foto van de beschadiging. U krijgt dan de optie voor een terugbetaling van het gebroken / beschadigde artikel of indien voor ons mogelijk, om een nieuwe toegestuurd te krijgen.

Wordt de melding pas na 48 uur gedaan dan beschouwen wij dit als een artikel dat gebroken werd tijdens het gebruik en zal er geen terugbetaling meer mogelijk zijn.